کد خبر 581630
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: حضور برخی از بهترین جوانان ایران در ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا فرصت مناسبی در راه پشتوانه سازی است.

به گزارش مشرق، حسین اوجاقی با بیان مطلب فوق گفت: رقابتهای انتخابی تیم ملی در سطح فنی قابل قبولی برگزار شد و جوانان شایسته ای با برتری مقابل رقبای خود جواز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کردند.

وی در خصوص شکست ووشوکاران سرشناسی چون عباسی و شیرزاد، تصریح کرد: باید قبول کنیم که نسل جدید ووشوکاران جوان و با انگیزه که مدعی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی هستند آهسته آهسته توانایی خود را به نمایش گذاشته و خود را به تیم ملی تحمیل می کنند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که آیا کادر فنی نگران نبود ستاره ها در تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نیست؟ گفت: در این دوره ما سیفی، فضلی و قلی پور را نداریم و این شاید بار تجربی تیم را کاهش دهد ولی از ابن بابت نگرانی نداریم. این جوانان هم باید به تجربه لازم دست پیدا کنند و مسابقات قهرمانی آسیا بهترین فرصت برای تحقق این هدف است.

اوجاقی رقابتهای قهرمانی آسیا را یکی از بهترین مسابقات در سطح جهان معرفی کرد و اظهار داشت: به دلیل آنکه قدرتهای اصلی ووشو جهان از جمله چین، کره جنوبی، سنگاپور، اندونزی، ویتنام و چین تایپه در قاره کهن قرار دارند این رقابتها بدون شک چیزی از مسابقات جهانی ندارد. با وجود آنکه کار در این دوره سختی های خاص خود را دارد ولی تمرین می کنیم تا با تیمی آماده راهی این مسابقات شویم.

وی در مورد برنامه های تیم ملی تا رقابتهای قهرمانی آسیا، گفت: چون تورنمنت سطح بالایی در ووشو جهان نداریم تمرکز ما روی تمرینات داخلی است که تا زمان اعزام ۶ مرحله اردو در محل آکادمی ووشو خواهیم داشت. در جریان این اردوها رقابتهای انتخابی برای مشخص شدن ترکیب اصلی نیز برگزار شده و در چند مرحله هم مسابقات دوستانه با تیم های استانی برنامه ریزی شده است.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: دو عضو با تجربه تیم ملی را به درخواست خود و برای رسیدگی به امور شخصی و فضلی را به دلیل آسیب دیدگی از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انصراف داده اند ولی این نفرات به تناوب در اردوها حاضر می شوند تا با تمرین کنار سایر ووشوکاران به بالا رفتن تجربه اردونشینان کمک کنند.

 رقابتهای ووشو قهرمانی آُسیا شهریورماه در چین تایپه برگزار می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس